Ortografia na cztery pory roku
-- ? --
WL
teksty
ą ę
teksty ą ę
teksty om, on, em, en
zmiękczenia
przez i
przez kreskę
razem
ó-
wymienne
niewymienne
razem
-u
rz-
wymienne
niewymienne
po spółgłoskach
razem
-ż
h-
teksty h
-ch
TROPY
MJO
walentynka
sami
GRY
okulary
czarodzieje
mucha
kiedy ę, kiedy ą
czarodziejskie kule
wąż
łap ó wymienne
łap rz wymienne
łap ż wymienne
łap h wymienne
łap ch wymienne
memo
-- ! --
-- ! --
Pęteleczka, poduszeczka
prawidłowy chwyt
Dzieci trzymają długopisy jak jaskiniowcy
Dlaczego warto ładnie pisać?
Youtube content is not displayed due to your cookie settings. Click on the
functional YouTube cookies in the cookie banner
to agree to load and display content from YouTube.
Pisanie ręczne rozwija wyobraźnię dzieci i uczy je logicznego myślenia
Mózg a mowa - czyli co sprawia, że mówimy
– Ręczne pisanie rozwija mózg. Sprawia, że pracuje on efektywniej – mówi leszczyńska metodyczka i polonistka Edyta Zarembska-Marciniak. – Okazuje się, że im precyzyjniejsze będą nasze ruchy ręką, tym bardziej rozwinie się symboliczne myślenie.
Dlaczego jeszcze pisanie ręczna jest tak ważne
Dlaczego pisanie ręczne nie powinno odejść do lamusa?
...............Przez ciągły hałas dzieci mówią gorzej...............
Pisać - nie pisać?
MEN: prace domowe pokazują postępy ucznia Dokument wywołał lawinę komentarzy. Niedawno do stanowiska Michalaka odniosło się MEN. Resortu nie przekonały argumenty Rzecznika. Jak czytamy w oficjalnej odpowiedzi:– Samodzielne wykonanie pracy domowej powinno być dla ucznia źródłem satysfakcji i motywacji do nauki. Przedstawiciele resortu są zdania, że sprawa zadawania prac domowych leży w kompetencji nauczycieli i to właśnie oni powinni podjąć ostateczną decyzję w tej kwestii.
Jasne stanowisko MEN Kwestia prac domowych co jakiś czas wraca jak bumerang. Głośno było o niej w poprzednim roku, ale wówczas stanowisko szefowej resortu edukacji było jednoznaczne. Zresztą, w tej kwestii nic się nie zmieniło, bo Anna Zalewska często powtarza, że odrabianie prac domowych "to sposób na utrwalenie lub sprawdzenie wiadomości zdobytych podczas lekcji". Innym razem mówi, że "to jedna z form sprawdzenia osiągnięć edukacyjnych ucznia", a w październiku 2017 roku przekonywała, że "są możliwości, by uczniowie odrabiali mniej prac domowych, ale nie da się z tej formy całkowicie zrezygnować".
Crossword Puzzle Maker
Scroll to top
Close